Tuon ikäisessä Pajerossa (1999) alkavat käyntiongelmat kun moottori on saavuttanut täyden käyntilämpötilan. Vuosi sitten vaihdettiin kampiakselin asentoanturi ja lamda-anturit. Hapen osuus pakokaasussa oli korkea arvoltaan, mutta katsastus onnistui kun paikkakunnan eräs korjaamo etsi vikaa löytämättä sitä ja kirjoitti lopuksi lappusen. Heh heh... Nyt olisi taas kuukauden päästä katsastus eikä moottori oikein pelaa. Kylmänä lähtee hyvin käymään ja käy kuin ennenkin vuosia sitten. Moottorin lämmetessä kun on ajettu 10....15 km alkaa moottori nykiä ja kohta syttyy moottorin vikavalo. Auto käynyt siis viime kesänä merkkikorjaamolla ja kahdella muulla korjaamolla, mutta vikaa ei vain ole löytynyt.
Latasin jo Monteron manuaalin ja ajattelin käydä läpi kaikki ne mahdolliset käyntiin vaikuttavat anturit. Prosessi on kuitenkin helpommin aiottu kuin tehty. Pitäisi olla hyvät tilat ja työkalut ja aika ko. tehtävään. Luin tuolta viestiketjuista , että joillakin ollut samanlaisia ongelmia Pajerossa 3.5 V6. Hyvät euvot jos niitä on olisivat toivottuja.
Latasin jo Monteron manuaalin ja ajattelin käydä läpi kaikki ne mahdolliset käyntiin vaikuttavat anturit. Prosessi on kuitenkin helpommin aiottu kuin tehty. Pitäisi olla hyvät tilat ja työkalut ja aika ko. tehtävään. Luin tuolta viestiketjuista , että joillakin ollut samanlaisia ongelmia Pajerossa 3.5 V6. Hyvät euvot jos niitä on olisivat toivottuja.